Algemene Voorwaarden M2AC
Inleiding
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die worden aangegaan met M2AC in de ruimste zin des woords.
Kliniek: MEDICAL ANTI AGING CENTRE BV onder inschrijving KVK 74565435 / Vestigingsnr. 000042511542 is statutair gevestigd te Rotterdam, hanteert voor haar dienstverlening de volgende
Algemene Voorwaarden:
1. Definities
Behandelingsovereenkomst: alle door M2AC met een patiënt gesloten overeenkomst betreffende een behandeling.
Patiënt: de wederpartij van M2AC bij het aangaan van de behandelingsovereenkomst.
Behandeling: alle medische- en cosmetische behandelingen die door M2AC worden uitgevoerd.
2. Uitzonderingen op algemene voorwaarden
Een afwijking van deze algemene voorwaarden is slechts van kracht indien M2AC daarmee uitdrukkelijk en schriftelijk heeft ingestemd. De patiënt doet uitdrukkelijk afstand van de toepasselijkheid van zijn of haar algemene voorwaarden.
3. Resultaten medische behandeling
Alle behandelingen, uitgevoerd door medici, vallen onder medische/geneeskundige behandelingen. De behandelingsovereenkomst (en derhalve de behandelingen) leidt tot een inspanningsverbintenis en geen resultaatsverbintenis. Medici werkzaam bij M2AC zijn BIG-geregistreerd. Hierna te noemen behandelaars.
4. Medische behandeling
De behandelaars hebben een inspanningsverbintenis om de behandelingen naar beste inzicht en vermogen uit te voeren en hebben geen resultaatsverbintenis.
Garantie op de resultaten of op een ongestoord verloop, kunnen wij nimmer geven. Complicaties kunnen altijd optreden, deze staan beschreven in bijsluiter van de medicatie.
Bij overmacht (kan het onder andere zijn: verplichte sluiting, pandemie, lang ziekteverzuim van de behandelaar), vervalt het uitvoeren voortzetten behandeltraject..
5. Uitvoering behandelingsovereenkomst
M2AC zal de behandelingsovereenkomst naar beste inzicht en vermogen, en overeenkomstig met de geldende richtlijnen van de IGJ laten uitvoeren. M2AC heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden, indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist. M2AC hoeft daarvoor geen toestemming van de patiënt te verkrijgen.
6. Geheimhouding
M2AC is verplicht tot geheimhouding tegenover derden die niet bij de uitvoering van de opdracht zijn betrokken. Deze geheimhoudingsplicht betreft alle informatie van vertrouwelijke aard die aan M2AC door de patiënt ter beschikking is gesteld. De verplichting tot geheimhouding geldt niet als op grond van de wet de verplichting bestaat tot openbaarmaking van bepaalde gegevens. M2AC is gerechtigd de informatie, die men verkregen heeft, te gebruiken voor statistische doeleinden. M2AC zal er daarbij voor zorgen dat de informatie niet te herleiden is tot de individuele patiënt.
7. Informatie voor presentatiedoeleinden
Wanneer schriftelijk toestemming is verkregen van de patiënt, zal M2AC (publiekelijk) gebruikmaken van de informatie, die men verkregen heeft voor, tijdens en/of na de behandeling.
8. Aansprakelijkheid persoonlijke eigendommen
M2AC is niet aansprakelijk voor schade aan, of vermissing van, de eigendommen van patiënten. De patiënt dient zelf de nodige zorg in acht te nemen om schade aan, of vermissing van, zijn eigendommen te voorkomen.
9. Afzeggen, annuleren afspraak, niet verschijnen of verzuim
In deze alinea wordt onder verzuim verstaan: afzeggen, annuleren, niet verschijnen of verzuim. Bij verzuim wordt 50% van de consultkosten in rekening gebracht. Behoudens tegenbewijs geldt in deze de administratie van M2AC als het volledige bewijs dat een zodanige afspraak gemaakt was.
10. Onvoorziene omstandigheden
Onvoorziene omstandigheden zijn omstandigheden die de uitvoering van de opdracht verhinderen en die niet aan M2AC zijn toe te rekenen.
Hieronder vallen onder andere: stakingen in andere bedrijven; wilde stakingen of politieke stakingen in het bedrijf van M2AC; een onvoorzienbaar tekort aan personeel; ziekte van een behandelaar, behandelaar; vertrek van een behandelaar, behandelaar; ziekte in het medisch team; een algemeen gebrek aan de benodigde (grond)stoffen en/of andere benodigde zaken of diensten, die nodig zijn voor het uitvoeren van de opdracht; niet voorzienbare stagnatie bij toeleveranciers of andere derden, waarvan M2AC afhankelijk is; algemene vervoersproblemen en/of het uitvallen en/of wijzigen van vluchten.
Deze omstandigheden gelden als voorbeeld van overmacht, voor zover zij de uitvoering van de opdracht onmogelijk maken of onredelijk bemoeilijken. Als een omstandigheid intreedt, nadat M2AC haar verplichtingen uit de opdracht al had moeten nakomen, heeft M2AC nog steeds het recht zich op overmacht te beroepen. In de periode van overmacht worden de verplichtingen van M2AC opgeschort. Als die periode langer duurt dan drie maanden, hebben beide partijen het recht de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat. Als M2AC op het moment van intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, heeft zij het recht het reeds uitgevoerde deel afzonderlijk te factureren. Hetzelfde geldt indien M2AC slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen.
Patiënt is dan verplicht deze factuur te voldoen alsof het een afzonderlijke opdracht betrof. Deze bepaling geldt echter niet als het reeds uitgevoerde of uitvoerbare deel van de opdracht geen zelfstandige waarde heeft. Zowel M2AC als de patiënt behouden het recht te allen tijde wegens aantoonbare bijzondere omstandigheden (overmacht), de datum en/of tijdstip van de behandeling te verzetten.
11. Identiteit en verstrekken van informatie
De patiënt geeft de behandelaar, mede naar aanleiding van diens vragen, naar beste weten de inlichtingen en de medewerking, die deze redelijkerwijs voor het uitvoeren van de behandelingsovereenkomst nodig heeft. Hiertoe behoort ook het tonen van een identiteitsbewijs en het invullen van de medische vragenlijst. Elke patiënt dient zich steeds op eerste verzoek van M2AC te kunnen legitimeren met een wettelijk erkend legitimatiebewijs. Kan een patiënt desgevraagd een dergelijk legitimatiebewijs niet tonen, dan is M2AC gerechtigd de behandelingsovereenkomst op te schorten.
12. Opzegging of opschorting van de behandelingsovereenkomst
Opzegging, ontbinding en/of opschorting van de behandelingsovereenkomst is mogelijk indien de patiënt zich onbehoorlijk of onheus gedraagt jegens M2AC, of haar medewerkers, of de aldaar werkzame vrijwilligers en/of medepatiënten.
13. Betaling van de behandeling
Betaling van een consult of behandeling dient direct plaats te vinden.
Eventuele bijdrage in de behandeling vanuit de zorgverzekeraars, dient de patiënt zelf terug te vragen. M2AC heeft, zowel voor het begin van de behandeling als tussentijds, het recht om de uitvoering van de behandeling op te schorten, tot het moment dat de patiënt de verschuldigde vooruitbetaling aan M2AC heeft gedaan.
14. Prijswijzigingen
M2AC behoudt zich het recht voor om zonder nadere kennisgeving de tarieven van de prijslijst te wijzigen. De nieuwe tarieven gelden vanaf het moment van bekendmaking. Mocht op een behandeling wettelijke prijsvoorschriften van toepassing zijn. Echter, prijzen van lopende behandelingen blijven 1 jaar geldig. Hetzelfde geldt voor offertes, echter, alleen zolang de offerte geldig is binnen het kalenderjaar. Reageert men na de aangegeven offertedatum, dan gaat de patiënt automatisch akkoord met de nieuwe prijs.
15. Verrekening
Een beroep van de patiënt op verrekening is niet mogelijk wanneer de tegenvordering van de patiënt door M2AC op goede gronden wordt bestreden.
16. Aansprakelijkheid van M2AC
De aansprakelijkheid van M2AC, zowel voor directe als voor gevolgschade, en voor zover deze door haar aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt, is beperkt tot het bedrag van de door verzekeraar gedane uitkering. Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat, of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van M2AC beperkt tot het bedrag van de factuur.
17. Aansprakelijkheid voor schade uit hoofde van een verzekering
M2AC aanvaardt evenmin aansprakelijkheid voor schade waarvoor aanspraak op vergoeding bestaat uit hoofde van een verzekering (bijvoorbeeld door middel van het sluiten van een reis- en/of annuleringskostenverzekering dan wel ziektekostenverzekering)
18. Aansprakelijkheid in het kader van bedrijfs- of beroepsuitoefening
M2AC aanvaardt evenmin aansprakelijkheid voor schade die de patiënt lijdt in het kader van de uitoefening van een beroep of bedrijf (daaronder begrepen schade voor gemiste werkdagen en/of door het niet tijdig op de plaats van werk bestemming aankomen).
19. Afhandeling klachten
M2AC is aangesloten bij een erkende klachten- en geschillencommissie DOKH. Hiermee voldoet de kliniek aan gestelde richtlijnen WKKGZ.
De patiënt is verplicht tot naleving van alle aanwijzingen van de behandelaar, ter bevordering van een goede uitvoering. Klachten dienen door de patiënt schriftelijk of per e-mail te worden gemeld aan M2AC. Indien er klachten zijn, kan de patiënt via de website van M2AC het klachtenreglement volgen.
20. Behandelovereenkomst
Wanneer de behandelovereenkomst is getekend, is deze bindend voor beide partijen. De patiënt gaat een behandelovereenkomst aan met M2AC– de behandelaar is geen contractant. M2AC behoudt zich het recht voor de geplande behandeling, ingreep of operatie door een andere bevoegde en bekwame behandelaar te laten uitvoeren.
21. Geschillen vallen onder Nederlands recht
Op alle overeenkomsten tussen patiënt en M2AC is het Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen die verband houden met de overeenkomst tussen patiënt en M2AC, waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waar M2AC haar kantoor heeft.